klanttevredenheidsonderzoek

Wat leeft er bij de klant?

De Variabele is nu een paar maanden onderweg onder haar nieuwe motto “eerder verder”. We brengen corporaties eerder verder, omdat elke minuut telt voor de huisvestigings- en verduurzamingsopgave. Om te verkennen hoe we samen mogelijk nóg eerder nóg verder kunnen komen, organiseren we binnenkort een klanttevredenheidsonderzoek.

Tevreden opdrachtgevers zijn belangrijk voor De Variabele. Het zorgt ervoor dat we langdurige relaties aangaan. Dat we langlopend verzekerd zijn van voldoende werk en inkomen. En wat daarnaast nog belangrijker is: als een opdrachtgever tevreden is, betekent dit dat ons werk waardevol is. Dat we van waarde zijn voor die opdrachtgever doordat we hem helpen doelen te bereiken. Daar halen we als De Variabele ons speelplezier uit.

Die zogeheten klantwaarde: daar draait eigenlijk alles om. We doen ons best om daar zo hoog mogelijk op te scoren. Daarom organiseren we bijvoorbeeld projectevaluaties. En zetten we verbeter@devariabele.nl in. Maar toch: om echt de maximale klantwaarde te kunnen bieden, moeten we nog beter weten wat onze klanten bezighoudt. En hoe we daar gericht op kunnen inspelen. Je zou denken: maar dat weten en doen we toch? Dat is niet altijd waar. Iedereen is hard aan het werk en daardoor wordt niet altijd uitgesproken (of stilgestaan bij) wat je van elkaar vindt. Wat je van de ander nodig hebt. Wat je misschien nog wel mist. En bijvoorbeeld waar je graag nog meer samen naartoe zou willen. Terwijl we dat soort informatie wél moeten kennen om samen nóg ‘eerder verder’ te kunnen komen.